20th-24th October

Whilst unfortunately there has been no repeat of the easterlies from earlier in the week, reasonable numbers of late autumn migrants have remained on the island during the subsequent days, along with a trickle of new arrivals including some quality scarcities. 

The 20th was a rather quiet day, with a Sparrowhawk being the only notable highlight among the remaining thrushes and Goldcrests. The following day was a similar story, although a Shelduck at Ancum along with several hundred Redwing around the east side of the island was enough to keep us going. 

The Green-winged Teal was seen again on Gretchen Loch on the 22nd, although it wasn't until the evening that the standout highlight of the day was found, with a smart Hornemann's Arctic Redpoll trapped at Holland. This perhaps wasn't a complete surprise given the recent run of northerlies, although a fine addition to the year list nevertheless. A morning seawatch on the 23rd was rather challenging in the freshening southerly wind, with birds passing quickly at distance. Counts included 24 Sooty Shearwaters, 2 Little Auks and 2 Arctic Skuas. On the land, a Mealy Redpoll and a trickle of Redwings and Robins were the only sightings of note.

Hornemann's Arctic Redpoll (George Gay)

An overdue addition to the year list was discovered on the 24th, with a Little Bunting being found in the observatory oat crop. No doubt the almost complete lack of easterlies this autumn have played a large part in the poor turnout for this species in 2021, along with many other expected eastern migrants (e.g. Yellow-browed Warbler). The bunting theme was to continue shortly afterwards as another year tick was discovered in the form of a Yellowhammer, found in the Rosa rugosa bushes in T4 next to the oat crop. Best of the rest included 2 "North-western" Redpolls at Holland and 11 Long-tailed Ducks in Linklet Bay. Whilst it's late on in the season now, we're optimistic for the upcoming week and the general feeling is we might be able to squeeze in some last minute finds if we're lucky! 

Long-tailed Ducks (Tom Gale)


Comments

Dave said…
He is the best out there,I tested him and he delivered a good job,he helped me settle bank loans,he also helped my son upgrade his scores at high school final year which made him graduate successfully and he gave my son free scholarship into the college,all I had to do was to settle the bills for the tools on the job,I used $500 to get a job of $50000 done all thanks to Robertson he saved me from all my troubles,sharing this is how I can show gratitude in return for all he has done for me and my family
Contact premiumhackservices@gmail.com
Telegram ‪+1 (984) 733‑3673‬
Unknown said…
jeg kunne ikke tro at jeg noen gang ville bli gjenforent med min eks-kjæreste, jeg var så traumatisert av å være helt alene uten kropp å være ved meg og være sammen med meg, men jeg var så heldig en dag å møte dette mektig trollformler Dr. Kellymanson, etter å ha fortalt ham om situasjonen min gjorde han alt menneskelig mulig for å se at kjæresten min kom tilbake til meg, faktisk etter å ha trollbundet trolldommen kom min eks-kjæreste tilbake til meg mindre enn 48 timer, min eks-elsker kom tilbake til meg tilbake og ber meg om at han aldri vil forlate meg igjen, 3 måneder senere ble vi forlovet og giftet oss, hvis du har samme situasjon er det bare å kontakte Dr Kellymanson på e-posten hans: { Kellymanson520@gmail.com } tusen takk far for at du gjenopprettet eksen min -kjæreste tilbake til meg,
*Hvis du vil gjenforenes med kjæresten din.
*Hvis du ønsker å bli gravid.
*Hvis du vil kurere noen form for sykdom.
Kontakt ham for løsning: Whatsapp { +2348162103711 }
E-post: { Kellymanson520@gmail.com }
Elfrida said…
Jeg deler dette vitnesbyrdet til partnere som lider i forholdet sitt fordi det finnes en varig løsning.

Mannen min forlot meg og våre 2 barn for en annen kvinne i 3 år. Jeg prøvde å være sterk bare for barna mine, men jeg kunne ikke kontrollere smertene som plager hjertet mitt. Jeg ble såret og forvirret. Jeg trengte hjelp, så jeg forsket litt på internett og kom over et nettsted der jeg så at Dr. DAWN ACUNA, en trollformler, kan hjelpe å få elskere tilbake. Jeg tok kontakt med henne og hun ba en spesiell bønn og trollformler for meg. Til mine overraskelser kom mannen min hjem etter 3 dager. Det var slik vi ble gjenforent igjen og det var mye kjærlighet, glede og fred i familien.

Du kan også kontakte Dr. DAWN ACUNA for rask løsning.
1) Hvis du vil gjenforenes med kjæresten din.
2) Hvis du trenger fred/ glede/ lykke i ekteskapet ditt.
3) Hvis du ønsker å behandle infertilitet.
4) Hvis du ønsker å kurere noen form for sykdom, kreft/hiv/blokkrør/etc.
5) Hvis du ønsker å tiltrekke deg noen inn i livet ditt.
Whatsapp: +2348032246310
E-post: dawnacuna314@gmail.com